torsdag 24 december 2015

Julafton

Vilken dag, känner mig väldigt glad och tacksam för så mycket. Man lever lite som i en bubbla såhär på julen tycker jag. Ser alltid fram emot julen med glädje, spänning och förväntan. Tycker det är så mysigt att träffas och umgås och att se barnen så uppspelta över julen. Det är ju vi själva som har stissat upp dom inför denna högtid men julen handlar ju verkligen om barnens glädje för hela slanten. Tyvärr är det ju inte alls lika självklart för alla att julen är en härlig tid utan för endel är det en ren plåga och det glömmer jag nog lite för ofta bort. Ikväll känner jag mig iaf så himla tacksam över våra familjer och vänner som alltid är så glada och bidrar med en trygg och god stämning. Jag vill och hoppas att julen alltid kommer att vara en postitiv högtid för våra barn.

Vi myste själva här hemma hela förmiddagen och lekte med julklapparna de fick på morgonen, spelade spel och var ut en sväng och gungade och gav grisarna lite extra omtanke.
Efter lunch gjorde vi oss iordning och åkte till Johans föräldrar och där såg vi på Kalle och blev bjudna på massa gott. Är ff heelt proppmätt! Tomten kom förbi och delade ut julklappar och sen spelade vi julklappsspelet. Barnen höll ut till 21 innan dom ville hem och sova så då avslutade vi dagen.

Imorgon kommer min familj hit och firar med oss vilket vi också ser mycket framemot :)

GOD JUL till er alla, jag hoppas att ni har haft en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar