tisdag 26 april 2016

Aprilväder

Vilket ombytligt och typiskt aprilväder vi har nu, det kan ju vända 7ggr om dagen mellan sol och regn, och ibland lite snö och hagel. Och att man fortfarande blir förvånad varje år över hur snabbt det vänder... Nåja, nog om det :) 











Nu två kvällar när det varit mycket sol och solen har värmt lite grann så vi har passat på att vara ute efter middagen. Igår blåste vi såpbubblor och gungade mest och idag har vi cyklat, Wilma på sin cykel och Nellie premiärkörde balanscykeln som jag egentligen köpte till Alfred men han var för kort så den får tjejerna använda och träna på i år. Vi har ju inte cyklat så mycket med dom tidigare så jag tänker att de får nya större till hösten kanske eller nästa säsong beroende på hur kul dom tycker att det är i år.  









Under tiden vi cyklade så åkte Alfred traktor med Johan och tog in ved och sen malde dom lite mer grismat. När som helst nu kommer kultingarna, och som vi går och väntar. Jag vill så gärna ha möjlighet att vara med vid grisningen och övervaka ifall nånting går snett så jag hoppas att dom kommer på en eftermiddag, kväll eller helg :) typ helst inatt :P nu är iaf juvret fyllt med mjölk och två kvällar i rad har hon boat ordentligt inne i boxen. Nästan vart enda halmstrå har legat i en stor hög i ena hörnet så vi borde inte få vänta så länge till tycker jag. Johan provlåg bädden och den fick godkänt av honom. Elsa ville böka bort honom :) 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar