fredag 25 november 2016

Lyxfredag

Idag har vi varit lediga hela familjen. Johan åkte upp till Jämtland igårkväll för att vara med vid begravningen av sin mormor idag och  åker hem imorgon förmiddag igen. Jag kände att det var lite bökigt att få ihop allt med barn- , hund- och grisvakt så jag valde att inte åka med fastän jag gärna ville. 

Jag och barnen har iaf haft en toppendag tillsammans. Med en 3åring och två 5åringar i huset är det inte alltid så lugnt kan man väl säga, Alfred som dessutom är inne i en sån där härlig fas så han jävlas en hel del med sina systrar och testar mig och Johan en hel del också. Han tittar på oss och lyssnar på vad vi säger men gör sen motsatsen iaf för att se vad som händer då... lite lätt tålamodsprövande för en redan utmattad småbarnsmorsa, men det är ju så man utvecklas och lär sig om livet så det är ju bara att leva igenom det. I alla fall, idag har jag haft såå himla harmoniska barn exakt HELA dagen. Typ inte ens ett enda gnäll!! Vi har verkligen haft kul.
Efter frukost och morgonsysslor så packade vi in oss i bilen och åkte till stan. Vi började vårat uppdrag i bolandscity med klippning av Alfred, han var så himla duktig och satt still hela tiden. Han fick en klubba av frisören när han var klar och han blev erbjuden färg i håret men tackade nej, dock ville tjejerna ha varsin rosa slinga så det fixade frisören och så fick dom också varsin klubba. 🌟guldstjärna till den tjejen som fick ska familjen att gå nöjd därifrån. 

sen kollade vi in alla fina lampor och julpynt som fanns i gallerian. Särskilt en olof-lampa gillade dom väldigt mycket inne i lampaffären. Vi tog en sväng på city gross också och kollade på alla leksaker man kunde önska sig i julklapp (inte helt otippat fanns rätt så många där faktiskt 😂) och så köpte vi blöjor. 
Efter det så åkte vi till vår stora aktivitet för dagen, Leos Lekland :) vi åkte massa rutschkanor, hoppade studsmatta, åt pannkakor till lunch, sköt bollar på varandra vid piratskeppet, byggde "legohus" och körde såna där go carts med trampor (kommer inte ihåg vad de kallas) och sen avslutade vi med smarrigt fika innan vi åkte hem. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Barnen fick varva ner lite framför tvn medans jag gav grisarna mat och lagade vår mat. Ingen gnällde över att man inte tyckte om maten (kors i taket) och de åt alla upp trots att det inte var någon favvorätt, sen tog vi fram lite fredagsgottis och kikade på tvn en stund till innan barnen gick i säng. Nu sussar dom alla gott sen en stund tillbaka och jag ska lägga mig utslagen på soffan nån timme innan jag också kryper ner under täcket och samlar nya krafter. Om alla är på tipp topp humör imorgon så fortsätter vi nog julpyntningen på övervåningen, bakar saffransbullar och ev pepparkakor och lite julgodis... det ska bli mysigt att få hem pappan också som lämnade ett trist, stökigt hus och får nu komma hem till ett Underbart hus som barnen säger. Dom älskar verkligen julmyset med adventsstakar och pynt. Dom har granskat allt vi tagit fram och sagt "oooh va vackert,  så underbart,  va fint vi har det här hemma mamma"  ❤️ jag älskar också julen så det känns skönt att det är 3st till här hemma som gör det med mig :) 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar