torsdag 27 augusti 2015

27 augusti...

Tiden springer iväg och vi håller oss sysselsatta så gott vi kan :)

Barnen har snart klarat av tredje veckan på dagis och jag första på jobbet. Tjejerna verkar tycka att det är hur kul som helst att gå på storbarnsavdelningen och för Alfred går det hyffsat. Han är ledsen emellanåt och väldigt glad och nöjd emellanåt med som jag förstår det. Det känns tungt att höra om hans dagar ibland men vi vänjer oss väl snart både han och jag med det här. Johan lämnar alltid på morgonen och det känns jätteskönt för mig. Jag får ta mig iväg till jobbet utan att stressa ihjäl mig och sen så slipper jag gå med den där tunga känslan i kroppen hela dagen som man kan få när ens barn blir superledsna vid lämning. Johan skakar av sig sånt bättre än jag. Jag hämtar ju oftast och det kan verkligen ta lååång tid innan vi kommer därifrån. Hämtar Alfred först och sen hänger han på in till tjejernas avdelning och där finns det MASSOR av roliga saker. Tror inte att en hämtning gått under en halvtimme hitills denna vecka, ingen vill hem.... :)

Efter dagis har vi hunnit med lite tröskåkning, badstrandshäng en hel kväll och lite lek med kompisar.
Nu ikväll efter läggningen så fick jag ett städryck och bytte sängkläder åså så jag ska slippa städa i helgen och bara njuta av lediga dagar. Sen är ju dagis stängt på måndag och tisdag för planeringsdagar så det blir ju fyra lediga dagar på raken. Undra ja vad vi ska hitta på för kul då. Nån som vill hänga på till Leos kanske på måndag eller tisdag? Var jättelänge sen vi var där och jag misstänker att alla tre blir glatt överraskade av den utflykten.

Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar upp imorgon. För mig blir det en heldag på jobbet 7-16.30 så Johan får sköta både lämning och hämtning då.

Sov gott, ni som läser :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar