måndag 31 augusti 2015

Måndag

Helgen gick fort och den här måndagen gick ännu fortare.
Igår så stod jag och sålde av lite grejjer på en barnloppis i Skogstibble. Trots att det inte var så många besökare så fick jag endel sålt. Så himla skönt att bli av med lite iaf... På sätt och vis är det rätt bra att gå igenom kläder mm emellanåt och sälja eller ge bort, då får man lite perspektiv på hur mkt man köper egentligen. Det är ju *hmmr*en hel del som slinker med hem fast det inte är direkt nödvändigt :)
Under tiden jag drog in pengar till hushållet så hade Johan hand om barnen. Kalas för grannpojken stod på agendan för dom.

Idag har vi varit och lekt i Pelle parken och vasaparken med en kompis från dagis. Tanken var att besöka biotopia men dom hade visst stängt måndagar. Det är ju dumt att göra lite research innan man åker iväg på utflykter ;) Efter några timmar i stan åkte vi hem och tog oss en varsin glass innan vi fortsatte vidare till barnens mormor och morfar för att kolla hur det gick med tröskningen. Mamma hade precis lastat på fikakorgen på fyrhjulingen så vi hängde med henne ut på åkern.
Min mamma är ju så himla kul, hon har skaffat instagram för ett tag sen och det har ju blivit en stor hobby för henne. Vilket jag verkligen tycker är jättekul. Vi brukar skämta om vem som får flest likes osv. Hahaha. Och idag så ville hon att jag skulle filma när hon körde fyrhjuling på åkern så hon kunde lägga ut det... Haha, vi fick ta några omtag eftersom jag tyckte att hon körde för sakta :p

Jag tycker att det är väldigt kul att köra fyrhjuling så jag fick passa på att leka lite  när tillfälle gavs :)
Vi blev kvar så vi fick middag där också så vi kom precis hem och barnen har somnat. Imorgon har jag lovat Leos lekland :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar