onsdag 12 augusti 2015

Inskolning..

Jag vill inte förstå att det verkligen är dags nu för Alfred att börja på förskolan också, känns helt sjukt att vår tid hemma är slut.

Vi har skolat in i två dagar nu lite kortare stunder och det går rätt bra. Han vänjer sig lite smått med fröknar, barn och miljön. Imorgon ska vi vara där hela dagen och äta lunch och sova också. Får se hur det går :)

Tjejerna har fått gå samma tider Som Alfred och det har dom nog tyckt varit skönt. Blir ju lite nytt för dom med att komma in i på storbarnsavdelningen.
Igår var vi ute allihopa så då kunde jag gå lite emellan barnen och dom såg mig hela tiden, idag var båda Avdelningarna inne så jag lämnade tjejerna först och Nellie ville inte riktigt släppa mig men efter lite lekförslag från fröknarna åså så gick hon med på att jag skulle få gå iväg med Alfred. När jag sen hämtade dom igen så hade dom haft jättekul så jag misstänker att lämningen imorgon kommer att gå lättare.

4 kommentarer:

  1. Men lille Alfred är det redan dags! Inte högklackat på sig första dagen ser jag 😄😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha neej, kanske hade gjort succé ;)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Men lille Alfred är det redan dags! Inte högklackat på sig första dagen ser jag 😄😉

    SvaraRadera